torek, 22. december 2015

Kaj določiti v internem aktu? 

Gostinec opravlja gostinsko dejavnost v nepremičnem objektu, dvakrat letno opravlja gostinsko dejavnost na sejmu. Sejem traja v obeh primerih po le nekaj dni. Za izdajo računov uporablja več mobilnih naprav, ki jih najame le za čas sejma. Kaj določiti v internem aktu? 

 

1. GOSTILNA

  • NP1- nepremični poslovni prostor, gostilna
  • EN1= elektronska naprava

Številka računa v gostilni: NP1-EN1-1,2,3,4

2. SEJEM:

PP1 – premični poslovni prostor, dejavnost na sejmih občasno.

Uporabljale se bodo mobilne elektronske naprave. Število najetih elektronskih naprav bo glede na pričakovani obseg dejavnosti z oznakami: MOBEN1, MOBEN2, MOBEN3, MOBEN3,….

Številka računa na sejmu:

a) Številčenje po elektronski napravi

  • PP1-MOBEN1-1,2,3,4
  • PP1-MOBEN2-1,2,3,4
  • PP1-MOBEN3-1,2,3,4

b) Številčenje po poslovnem prostoru

PP1-MOBEN1-1

PP1-MOBEN2-2

PP1-MOBEN3-3

PP1-MOBEN1-4

 

Piše: http://www.fu.gov.si/

The post Kaj določiti v internem aktu?  appeared first on POS Sector.

Kako moram registrirati poslovni prostor?

Elektronsko napravo (mobilno blagajno) za izdajanje računov uporabljam v nepremičnem poslovnem prostoru in na terenu? Kako moram registrirati poslovni prostor?

Pri registraciji enega poslovnega prostora (2. točka) se zavezanca usmerja, da prijavlja nepremični poslovni prostor. 130 Če zavezanec isto elektronsko napravo za izdajanje računov uporablja v nepremičnem in premičnem poslovnem prostoru, ima pri registraciji poslovnih prostorov dve možnosti, in sicer

Prva možnost: Če registrira dva poslovna prostora:

Kot poslovni prostor za izdajanje računov registrira nepremični in premični poslovni prostor..

  • NP1=nepremični poslovni prostor
  • PP1= premični poslovni prostor
  • EN1=mobilna elektronska naprava

Ko izdaja račune v nepremičnem poslovnem prostoru dodeljuje računom številke v okviru nepremičnega poslovnega prostora

  • Račun št.: NP1-EN1-1
  • Račun št.: NP1-EN1-2
  • Račun št.: NP1-EN1-3
  • Račun št.: NP1-EN1-4

Ko izdaja račune na terenu, dodeljuje računom številke v okviru premičnega poslovnega prostora.

  • Račun št.: PP1-EN1-1
  • Račun št.: PP1-EN1-2
  • Račun št.: PP1-EN1-3
  • Račun št.: PP1-EN1-4

Druga možnost: Če registrira en poslovni prostor:

a) če izdaja račune večinoma na terenu, registrira le premični poslovni prostor. Vsem izdanim računom dodeljuje številke v okviru premičnega poslovnega prostora. V internem aktu navede, da izdaja račune tudi v nepremičnem poslovnem prostoru (navede podatke o nepremičnem poslovnem prostoru).

  • PP1= premični poslovni prostor
  • EN1=mobilna elektronska naprava

 

  • Račun št.: PP1-EN1-1
  • Račun št.: PP1-EN1-2
  • Račun št.: PP1-EN1-3
  • Račun št.: PP1-EN1-4

b) v ostalih primerih, ko le občasno na terenu uporablja isto mobilno napravo uporablja , kot jo večinoma uporablja drugače registrira nepremični poslovni prostor. V internem aktu naj navede, da preko iste elektronske naprave občasno izdaja račune tudi na terenu.

Piše: http://www.fu.gov.si/

The post Kako moram registrirati poslovni prostor? appeared first on POS Sector.

Zavezanci, ki poslujejo negotovinsko in nimajo nikoli plačila z gotovino?

Zavezanci, ki poslujejo negotovinsko in nimajo nikoli plačila z gotovino, se jim zgodi, da pa je en račun delno plačan z gotovino. Kako potrdijo ta račun, ki je bil izdan iz navadnega worda, ker so mislili, da bo negotovinsko poravnan. Ne smejo ga stornirat in izdat iz VKR. Ali si morajo za take primere nabavit davčno blagajno?

 

Zavezanec, ki sprejema plačila, ki se v skladu z 2. členom ZDavPR štejejo za gotovinska, in izdaja račune za katere ob izdaji ni znan način plačila, postopa v skladu s sedmim odstavkom 7. člena ZDavPR:

  • Če račun ni plačan neposredno ob izdaji in ob njegovi izdaji ni znano, ali bo plačan z gotovino, lahko zavezanec izda račun brez enkratne identifikacijske oznake računa (EOR).
  • !! Račun mora vsebovati vse ostale predpisane podatke: številko računa v obliki ____-_____- _____, ZOI oznako v tekstovni obliki in v obliki kode, oznako operaterja,…
  • Če je račun naknadno plačan z gotovino, zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o računu v desetih delovnih dneh od dneva plačila računa.
  • Davčni organ poslanim podatkom o računu dodeli enkratno identifikacijsko oznako računa (EOR) in jo pošlje zavezancu kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu. Če pri zavezancu obstaja možnost, da bo račun plačan z gotovino, mora račune izdajati na način kot je naveden zgoraj. Nadgraditi bo moral programsko opremo za izdajanje računov. Zavezanec računov ne bo mogel izdajati preko Worda.
  • V skrajnem primeru, če zavezanec računa ne bo izdan na način, kot je predviden v sedmem odstavku 7. člena ZDavPR, naj prvotno izdani račun stornira in ga nadomesti z novim. Preko elektronske naprave ali preko VKR bo izdal nov davčno potrjeni račun. Pripominjamo pa, da po mnenju računovodske stroke navedeni način ni popolnoma ustrezen – uporabljal naj bi se izjemoma, ko res ni druge rešitve.

Piše: http://www.fu.gov.si/

The post Zavezanci, ki poslujejo negotovinsko in nimajo nikoli plačila z gotovino? appeared first on POS Sector.

petek, 18. december 2015

Davčne blagajne preizkuša premalo zavezancev

Finančna uprava bo drugo leto kupce z igro spodbujala, naj vedno zahtevajo račun, zdaj pa je pomembno, da izdajatelji preizkusijo sistem.

Ljubljana – Po 2. januarju se začne igra Vklopi razum, zahtevaj račun, zdaj pa  Fursu povzroča skrbi majhno število poskusnih uporabnikov ssitema davčnih blagajn.

Slovenski potrošniki se bodo po novem letu igrali z računi, je na novinarski konferenci finančne uprave napovedal namestnik generalne direktorice Peter Grum. Po njegovih besedah davčne blagajne zdaj preizkuša premalo izdajateljev računov. Svetuje jim, naj pohitijo.

 

»Z igro Vklopi razum, zahtevaj račun želimo spodbuditi potrošnike, da bodo zahtevali, vzeli in preverili račun,« je poudarila državna sekretarka na ministrstvu za finance Mateja Vraničar Erman.

Igra v štirih dejanjih

»Sodelovali bodo lahko vsi potrošniki ne glede na starost. Izpeljali bomo štiri kroge žrebanja na Loteriji Slovenije. V nagradni igri bodo kupci sodelovali tako, da bodo zbirali račune in jih pošiljali na finančno upravo,« je povedal Peter Grum. Igra bo potekala v štirih zaporednih krogih: prvi se bo začel 2. januarja, drugi 1. aprila, tretji 1. julija in četrti 1. oktobra 2016. Po vsakem trimesečnem obdobju bo žrebanje, prvo sredi aprila 2016, zadnje januarja 2017.

Sklad za nagrade bo za vse štiri kroge znašal 124.000 evrov, torej 31.000 evrov na vsakega – to bo seveda prispevek državnega proračuna. Potrošniki se bodo vsakič potegovali za tri nagrade, vredne 15.000 evrov, 10.000 evrov in 5000 evrov, uporabniki pametnih telefonov in obiskovalci odprtega dela sistema eDavki pa še za dodatno, vredno 1000 evrov. Pri takšnih nagradnih igrah prireditelj ob izplačilu četrtino nakaže za akontacijo dohodnine, nagrada šteje v letno davčno osnovo.

Zbiranje računov

V igri bo mogoče sodelovati s papirnimi računi po pošti, s kodo z računa prek pametnih mobilnih telefonov in prek sistema eDavki. »Tako smo se odločili, ker želimo spodbujati predvsem pošiljanje računov prek aplikacije na pametnih telefonih, ki bo zelo preprosta, ter prek vstopne točke na strani eDavki,« je povedal Peter Grum. Tako želijo zmanjšati količino papirnih računov, saj bodo imeli z njimi precej dodatnega dela: »Zavedamo pa se, da bomo najbrž večino računov dobili ravno po pošti.« Kupec bo v igri sodeloval tako, da bo po 2. januarju zbiral račune različnih izdajateljev. »Po deset računov bo štelo za en paket, ta pa bo veljal kot srečka, s katero bo sodeloval v žrebanju. Vsak potrošnik bo lahko sodeloval z neomejenim številom paketov,« je povedal Grum.

Premalo izdajateljev preizkuša sistem

Davčne blagajne oziroma potrjevanje računov prek informacijskega sistema finančne uprave bo obvezno od 2. januarja 2016, od 1. decembra sistem deluje poskusno, tako da ga lahko preverjajo izdajatelji in finančna uprava, kjer predvidevajo, da bo davčne blagajne uporabljalo okoli 70.000 zavezancev, ki bodo na dan potrdili od tri do pet milijonov računov.

Zdaj v sistemu sodeluje okoli 4700 izdajateljev, na dan potrdijo povprečno 658.592 računov, obe številki sta nižji, kot so pričakovali na finančni upravi, je povedal Grum: »Število se v zadnjih dneh hitro povečuje, a še ni na ravni, ki smo jo želeli, zato ponovno pozivamo zavezance, naj se v sistem davčnih blagajn vključijo čim prej.« Po njegovih besedah so razvijalci programov za davčne blagajne v teh dneh zelo obremenjeni, še huje bo proti koncu decembra, zato naj izdajatelji računov ne odlašajo, če potrebujejo njihovo pomoč. Tudi svoje elektronske narpave bodo lahko preverili šele, ko se bodo vključili v sistem davčnih blagajn.

Brez popuščanja pri rokih

Po besedah državne sekretarke Mateje Vraničar Erman na ministrstvu še vedno rešujejo različne težave zavezancev, ki so »s svojimi izvedbenimi težavami šele v zadnjem trenutku prišli k nam«. Nekatere zaplete bodo urejali tudi po 1. januarju, je še povedala, a odloga pri davčnih blagajnah zato ne bo – obvezne bodo od 2. januarja.

Vir: http://www.delo.si/

The post Davčne blagajne preizkuša premalo zavezancev appeared first on POS Sector.

torek, 15. december 2015

Poziv za digitalnega potrdila in podatke poslovnega poslovnega prostora

  1. Pridobivanje digitalnega potrdila je potrebno urediti preko e-davkov:

http://ift.tt/1O6vXCC

V kolikor imate dostop do e-davkov uredite sami, v nasprotnem primeru ima dostop vaše računovodstvo.

  1. Ko je potrdilo pripravljeno, ga prevzamete z referečno številko in geslom po navodilu pdf v prilogi.
  1. Pridobite vse podatke o vašem poslovnem prostoru.

Podatke o poslovnem prostoru se pridobi na tem naslovu:

http://ift.tt/1NunZNW

Potrebni so naslednji podatki:

  • davčno številko zavezanca,
  • oznako poslovnega prostora zavezanca,
  • identifikacijsko oznako stavbe ali dela stavbe, kjer se nahaja poslovni prostor, kakor je določena v registru nepremičnin (številka katastrske občine, številka stavbe in številka dela stavbe), ko zavezanec izdaja račune v nepremičnem poslovnem prostoru,
  • naslov poslovnega prostora, ko zavezanec izdaja račune v nepremičnem poslovnem prostoru,
  • vrsto poslovnega prostora, ko zavezanec izdaja račune v premičnem poslovnem prostoru,
  • datum začetka veljavnosti podatkov, ki se sporočajo
  1. Pridobite davčne številke ljudi, ki bodo delali z blagajnami.

Več info o davčnem potrjevanju:

http://ift.tt/1Nuo0S6

The post Poziv za digitalnega potrdila in podatke poslovnega poslovnega prostora appeared first on POS Sector.

torek, 8. december 2015

Kaj je treba urediti za namen izdajanja računov iz davčnih blagajn?

Davčne blagajne bo treba uporabljati od 2. januarja 2016. Tisti ki bodo želeli, bodo lahko davčne blagajne uporabljali že od 1. decembra 2015.

Vsem, ki bodo morali uporabljati davčne blagajne, svetujemo, da jih v praksi preizkusijo že decembra 2015, ki je neke vrste prehodno ali poskusno obdobje in ne šele takrat, ko bo uporaba že obvezna, to je 2. 1. 2016.

Do 27. 11. 2015 je 5.899 različnih zavezancev prevzelo 7.005 namenskih digitalnih potrdil, ki so nujno potrebna za delovanje davčne blagajne.

Kdo mora uporabljati davčne blagajne?

Uporabljati jih morajo zavezanci, ki izpolnjujejo vse tri naštete pogoje hkrati:

  • morajo izdati račun za dobavo blaga ali storitev,
  • morajo voditi poslovne knjige in evidence,
  • za dobavljeno blago ali storitev prejmejo plačilo v gotovini (bankovci, kovanci, plačilna ali kreditna kartica, ček itd.)

Davčne blagajne naj bi uporabilo okrog 70.000 davčnih zavezancev.

Kaj je treba urediti za namen izdajanja računov iz davčnih blagajn?

Za izdajo računa z uporabo elektronskih naprav mora imeti zavezanec naslednje stvari:

  • ustrezno elektronsko napravo (računalnik, tablica, pametni telefon, registrska blagajna),
  • prilagojeno programsko opremo za izdajo računov,
  • tiskalnik za izpis računov,
  • dostop do interneta,
  • namensko digitalno potrdilo (je brezplačno in se prevzame prek eDavkov)
  • obvestilo o obveznosti izdaje računa in izročitve računa kupcu ter obveznosti kupca, da prevzame in zadrži izdani račun,
  • interni akt o popisu poslovnih prostorov, dodelitvi oznak poslovnim prostorom in pravilih za dodeljevanje zaporednih številk računov
  • pred prvo izdajo računa morajo FURS-u sporočiti podatke o poslovnih prostorih (to storijo s pomočjo oz. preko davčne blagajne)
  • za primer okvare elektronske naprave rezervna vezana knjiga računov, ki jo je potrebno pred izdajo računa iz vezane knjige računov potrditi na e-Davkih.

Piše: http://www.fu.gov.si/ , Odnosi z javnostmi, Finančna uprava RS

The post Kaj je treba urediti za namen izdajanja računov iz davčnih blagajn? appeared first on POS Sector.

ponedeljek, 7. december 2015

Edukacija o fiskalnih blagajni za obveznike

Financijska uprava do kraja nekoliko pripremio besplatnu obuku o fiskalnim blagajnama porezni obveznici.

2 siječanj, 2016 će se u Sloveniji na temelju poreznog ovjere računa uvedene porezne blagajne. To je postupak za potvrđivanje račune za fiskalne novčanih transakcija. Nakon 2 siječnja 2016., zakonski porezne blagajne, porezni obveznici će se po potrebi uključiti u poreznom sustavu za ovjeravanje računa 1. prosinca 2015.

Financijska uprava do kraja nekoliko pripremio besplatnu obuku o fiskalnim blagajnama porezni obveznici. Oni će biti predstavljen sljedeće teme:
– opći Zakona Porezne odobrava račune,
– osobe za obavljanje postupka provjere valjanosti poreznih faktura
– porezne postupke za potvrđivanje računa.

Trening će se održati na sljedeće datume:

  • Ljubljana,  u srijedu, 9. 12 2015 Colosseum (BTC Ljubljana), Šmartinska c. 152, dvorana 6.

Zauzeto uvjeti:

  • Ljubljana, u utorak, 9. 8. 2015 G eneralni financijski ured Šmartinska c. 55 Predavanje u prizemlju;
  • Maribor, u srijedu, 16. 9. 2015. Financijska ureda Maribor Titova c. 10, predavaonici na 5. katu;
  • Ljubljana, u utorak, 22. 9. 2015 Opće Financijska ureda, Šmartinska c. 55 Predavanje u prizemlju;
  • Ljubljana, u utorak, 29. 9. 2015  Opće Financijska ureda, Šmartinska c. 55 Predavanje u prizemlju;
  • Maribor, u utorak, 6. 10. 2015 Financijska ureda Maribor Titova c. 10, predavaonici na 5. katu;
  • Ljubljana,  u srijedu 14. 10. 2015 Colosseum (BTC Ljubljana), Šmartinska c. 152, dvorana 6;
  • Ljubljana,  u utorak, 3. 11. 2015 Colosseum (BTC Ljubljana), Šmartinska c. 152, dvorana 6;
  • Maribor, u srijedu, 4. 11. 2015 Financijska ureda Maribor Titova c. 10, predavaonici na 5. katu;
  • Ljubljana,  u srijedu, 25. 11. 2015. Colosseum (BTC Ljubljana), Šmartinska c. 152, dvorana 6;

Trening će trajati od 9 do 14 sati.

Zahtjev se može poslati u elektronskom obliku (za najviše dva sudionika po svakoj osobi). Broj sudionika je ograničen na punjenje postove. Sudjelovanje će biti moguće samo na osnovu odobrenih zahtjeva, koji će biti poslan na vašu e-mail adresu.

Piše: http://www.fu.gov.si/

The post Edukacija o fiskalnih blagajni za obveznike appeared first on POS Sector.